Is dit iets voor mij?

Je wilt meer gaan bewegen maar je weet niet goed waar te beginnen of hoe dit aan te pakken,

Je wil je sportprestaties verbeteren,

je hebt je als doel gesteld om aan een sport-event mee te doen, een prestatieloop, de Alpe d’Huez beklimmen,

je wilt fitter, energieker worden en bijvoorbeeld makkelijker de trap op kunnen lopen of de boodschappentas dragen ,

je hebt een operatie achter de rug, of je bent herstellende van een ziekte.

Afhankelijk van je doel, maak ik samen met jou een trainingsschema op maat en help ik je om daadwerkelijk je doel te behalen. 

Locatie

Wij kunnen trainen waar jij wilt, bij je thuis, in het bos, in het park of in een sportschool.

Zelf sport ik het liefst buiten, natuurlijke obstakels bieden extra leuke en afwisselende trainingsmogelijkheden. Bovendien kun je dan genieten van frisse lucht en hopelijk een lekker zonnetje.

Soort training

Bij trainingen maak ik gebruik van bewegingen die terug komen in het dagelijks leven, het zogenaamde functioneel trainen. Bij functioneel trainen maak je gebruik van kleine attributen en gebruik je voornamelijk je eigen gewicht als ballast. Het voordeel is dat je straks ook zelfstandig kunt trainen.

Individueel of groep

Meestal begeleid ik op individuele basis, dit garandeert persoonlijke aandacht. Wil jij liever trainen met een clubje,  dan is dat natuurlijk mogelijk. Ik informeer je graag over de mogelijkheden.

Klant-ervaring

“Resultaat bereikt” – Antoinette, 58 jaar

Vier maanden geleden ben ik begonnen met trainen onder begeleiding van Vitaalpraktijk Breda, Johan Koenders. Ik kwakkelde met mijn gezondheid en hijgde naar adem als ik         2 trappen opliep, ondanks dat ik in mijn ogen al veel bewoog. Na een intake en analyse bleek dat ik wel veel bewoog maar altijd dezelfde soort training. Met Johan ben ik drie keer per week een half uur gaan trainen, tot het gaatje! Er ging geen keer voorbij zonder dat ik nat was van het zweet. Iedere keer werden de grenzen verlegd. Met humor, apps en vasthoudendheid werd ik tot het uiterste gepushed. Had ik dit alleen gekund? Nee, dan ga je toch niet zo diep en als je moe bent dan sla je toch een keertje over.
En nu na 4 maanden ben ik vele malen fitter dan eerst, ik loop vlot de trap op en mijn inzet en tempo op de andere sporten zijn ook verbeterd. Ik ben in die 4 maanden nog één keer ziek geweest en dat met de huidige griepepidemie. Ik voel me fitter en gezonder en dat is heel veel waard.
Samen met Johan afgesproken in een “onderhoudsprogramma” verder te gaan. Dit wil ik niet meer kwijt!
Met de inzet, veel variatie en aandacht van Johan ben ik ver gekomen en daar ben ik hem dankbaar voor.